.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصرف دریای مازندران به بهانه ساخت و ساز


نماینده نوشهر وچالوس در مجلس با بیان اینکه بخش اعظمی از دریای مازندران برای ساخت و ساز به تصرف درآمده است، گفت: از دستگاه های اجرایی و قضایی خواست تا مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشند.
به گزارش شمال نیوز قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با خانه ملت با بیان اینکه چندسالی است جنگلهای شمال در معرض آسیب قرار گرفته و با تجاوز زمین خواران و ساخت و ساز خسارتهای بسیاری دیده است ،گفت: متاسفانه اخیرا شاهد هستیم که همین وضعیت در مورد دریا نیز بوجود آمده و بخش اعظم دریای مازندران به بهانه ساخت هتل در مسیر ساخت و سازویلاها و آپارتمانهای آنچنانی قرار گرفته است.

نماینده مردم نوشهر وچالوس درمجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به افزایش ساخت و سازها امروز عموم مردم فضای آنچنانی برای استفاده از فضای سبز و جنگلها ندارند و اگر تجاوز به حریم آب ادامه یابد اگر قرار باشد در آینده یک جاده ساحلی بین استانهای گلستان،مازندران و گیلان داشته باشیم این اقدام امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه به علت نبود نظارتهای لازم بسیاری از بخشهای دریا آسیب دیده و این در حالی است که همه ما در این زمینه  مسئولیم ازدستگاه های نظارتی،اجرایی خواست تا با نظارت بیشترجلوی این ساخت و سازها رابگیرند.

احمدی لاشکی ادامه داد: صاحب ومتولی دریا، سازمان منابع طبیعی و جنگلها و اداره کل بنادر و دریانوردی است و باید در خصوص چنین ساخت و سازهایی که به عرصه آب دریا هم کشیده شده است نظارت ها دقیق تر شده و در صورت بروز هر تخلفی سریعا پیگیری های لازم به عمل آید و انتظار می رود دستگاه قضا نسبت به این مسایل حسایت ویژه تری داشته باشد.

نماینده نوشهر وچالوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مسیر 338 کیلومتری که مسیر ساحلی حوزه انتخابیه ما است شاید مردم در کمتر از 10 نقطه احساس آرامش کنند که این خیلی کم و نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر نوارساحلی درهای خصوصی نصب کرده اند و بخشی در اختیار دولتیها و نظامی ها  است تاکید کرد: باید توجه داشت زیبایی و طبیعتی که خدا عطا کرده باید برای همه مردم قابل استفاده باشد.

در حال حاضر 96 درصد سواحل کشور قربانی ساخت وساز شده اند و 600 کیلومتر از دریای خزر در تصرف سازندگان ویلاهای خصوصی درآمده است.همچنین بر اساس این گزارش 338 کیلومتر از نوار ساحلی استان مازندران در اختیار دستگاه های دولتی و خصوصی است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.